X檔案經典對話-第一季

1x17 領航員 Pilot

Mulder: Sorry, nobody down here but the FBI's most unwanted.

穆德:抱歉,這裡只有 FBI 最嫌棄的人

 

Scully: Agent Mulder. I'm Dana Scully, I've been assigned to work with you.

史卡利:穆德探員。我是黛娜史卡利,我奉派過來和你共事

 

Mulder: Oh, isn't it nice to be suddenly so highly regarded?

So, who did you tick off to get stuck with this detail, Scully?

穆德:突然這麼備受關注真好,妳是罵了誰才淪落到這邊。史卡利探員?

 

Scully: Actually, I'm looking forward to working with you.

I've heard a lot about you.

史卡利:其實我很盼望和你共事。久仰大名。

 

Mulder: Oh, really?

I was under the impression... that you were sent to spy on me.

穆德:真的啊?我有一種感覺;妳是被派來監視我的。

 

(穆德一開始就對新來的史卡利這麼苛刻,難怪他是FBI最嫌棄的人!還是史卡利有風度。)

 

Mulder: You're a part of that agenda, you know that.

穆德:妳是計劃的一部分,妳知道的。

 

Scully: I'm not a part of any agenda. You've got to trust me.

I'm here just like you, to solve this.

史卡利:我不是任何計劃的一部分,你必須相信我,我和你一樣是來破案的。


1X02 突變異種 SQUEEZE

 

Cultin: So Mulder, what do you think? Does this look like the work of little

green men?

柯頓:穆德,你有什麼看法?像是小綠人的傑作嗎?

 

Mulder: Grey.

穆德:灰色。

 

Cultin: Excuse me?

柯頓:你說什麼?

 

Mulder: Grey. You said green men. The reticulant skin tone is actually grey.

They're notorious for there extraction of terrestrial human livers.

Due to iron depletion in the Reticulan galaxy.

穆德:灰色!你剛才說綠色。網狀皮膚的顏色其實是灰的,他們因為掏出

      地球人的肝而惡名昭彰,這是網狀銀河系中鐵礦耗盡的緣故。

 

Cultin: You can't be serious?

柯頓:你不會是當真的吧?

 

Mulder: Do you have any idea what liver and onions go for in Reticula?

穆德:你知道洋蔥炒肝在那邊代表什麼嗎?


1x20 終結突變異種 TOOMS

 

Scully: Fox...

史卡利:福克斯 (與狐狸同義)

 

(Mulder laughs. Scully looks at him.)

(穆德笑了笑,史卡利則認真地看著他)

 

Mulder: And I... I even made my parents call me Mulder.  So... Mulder.

穆德:我甚至要求我的父母叫我穆德,所以還是叫穆德吧!

 

Scully: Mulder, I wouldn't put myself on the line for anybody but you.

史卡利:穆德,除了你以外,我不會為任何人冒任何危險。

 

(They look at each other.)

(他們看著對方)

 

Mulder: If there's an ice tea in that bag, could be love.

穆德:如果袋子裡裝的是冰紅茶,那可能是『愛』喔!

 

(She takes out the drink.)

(史卡利拿出袋子裡的飲料)

 

Scully: Must be fate, Mulder. Root beer.

史卡利:那肯定是命中註定,是沙士。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    clenout 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()